poniedziałek, 4 listopada 2013

Błyskawiczne ciasto cynamonowe



Idealne na niedzielę, idealne do kawy. Gdy brakuje słodkości, a mamy mało czasu na przygotowanie, ciasto to będzie szybkim rozwiązaniem problemu:). Mojej mamie nie mieściło się w głowie, jak można było tak szybko upiec ciasto. Określiła to jako „takie pyszne nic”:). Ciasto jest przepyszne, pulchne i wilgotne, w środku znajduje się cynamonowa warstwa. Z zewnątrz zaś, pokryte jest chrupiącą skorupką cukrowo-cynamonową. Jest dość słodkie, ale ze względu na jego „nicość” i „bezmasowość” wybaczam mu to:). Zawsze można przecież zredukować ilość cukru, prawda:)? Przepis odkryłam tutaj. Polecam!

Składniki (na ciasto w formie 23x27cm):

Ciasto:
3 szklanki mąki pszennej
1 szklanka oleju
1 szklanka mleka
3/4 szklanki cukru (białego)
2 jajka
2 łyżeczki cukru wanilinowego
3 łyżeczki proszku do pieczenia
½ łyżeczki soli

Przełożenie:
3/4 szklanki brązowego cukru
2 łyżeczki cynamonu

Dodatkowo:
½ kostki masła (100g)



Wykonanie:
Przygotować formę – wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik rozgrzać do 180oC (z funkcją termoobiegu).
Ciasto: mąkę przesiać do naczynia. Dodać proszek do pieczenia, cukier biały, cukier wanilinowy i sól. W drugiej misce połączyć jajka, mleko i olej. Do suchych składników wlać mokre i dokładnie wymieszać, aby wszystko połączyło się w gładką masę bez grudek.
Połowę masy wyłożyć do formy – równomiernie rozłożyć. Połowę cukru z cynamonem wysypać na rozłożone ciasto. Wyłożyć drugą połowę ciasta i ponownie rozłożyć tak, aby przykryło wysypany cukier. Na wierzch wysypać równomiernie drugą połowę cukru z cynamonem. Stopić masło i polać równomiernie po cieście. Wstawić do piekarnika. Piec pół godziny na środkowym poziomie piekarnika. Wyjąć i przestudzić. Można również jeść umiarkowanie ciepłe, jeśli się nie boicie:). Mi smakuje zarówno ciepłe jak i zimne. Smacznego!


7 komentarzy:

  1. Coś pięknego... przepis zapisuję, uwielbiam wszystkie wariacje na zawijasy z cynamonem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda bardzo smacznie, lubię cynamonowe słodkości:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale mi się podoba ta skorupka! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialne, od kiedy je tu odkryłam stało się jednym z ulubionych w moim domu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Ja piekłam w 180 st przez 30 minut.

      Usuń
  6. Czym mogę zastąpić cukier? Do ciasta zamiast cukru użyłam daktyle ale co do masy cynamonowej? Miód??

    OdpowiedzUsuń