poniedziałek, 16 grudnia 2013

Owsianka z suszonymi morelami i zarodkami pszennymi



Jest to moja druga, zaraz po owsiance z malinami i żurawiną, ulubiona wersja owsianki. Lubię połączenie suszonych moreli i zarodków pszennych, które nie tylko wzbogacają smak, ale również dostarczają szereg składników mineralnych. Nie każdy lubi zarodki pszenne, dla niektórych smak może wydawać się nieco dziwny. Myślę jednak, że w tej owsiance nie drażnią aż tak swoim smakiem:). Dodatek cynamonu – u mnie obowiązkowy:). A teraz sami zdecydujcie, czy odpowiada Wam taki zestaw:). Zapraszam!

Składniki (na 2 porcje):

2 szklanki mleka ( u mnie 1,5-2%tł. )
4 łyżki płatków owsianych górskich (lub jeśli wolicie drobniejsze, to błyskawicznych)
2 łyżki dowolnych otrąb
szczypta soli
*ewentualnie cukier - u mnie się nie pojawia ;)

Dodatkowo: po łyżeczce zarodków pszennych, suszone morele, odrobina cynamonu


Wykonanie:

Mleko zagotować. Do wrzącego mleka dodać płatki owsiane, otręby i szczyptę soli. Gotować na małym płomieniu (aby płatki nie przywarły do dna rondelka), mieszając co chwilę, aż całość zgęstnieje – sami zdecydujcie czy wolicie bardziej rzadką czy bardziej gęstą owsiankę. Przełożyć do miseczek, dodać po łyżeczce zarodków pszennych, szczyptę cynamonu i pokrojone w kosteczkę suszone morele (u mnie 2 morele na porcję, więcej wydaje mi się za słodko). Wszystko razem wymieszać. Gotowe:) Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz