czwartek, 17 grudnia 2015

Ciasteczka z orzechowym krokantem i marmoladą



Natłok obowiązków związanych ze Świętami Bożego Narodzenia oraz z innych obowiązków domowych spowodował, że mam ochotę paść trupem na łóżko i mieć kolejny dzień za sobą. Obiecałam już sobie, że przez święta będę tylko leżeć i ładnie pachnieć :D. To dość ciekawa propozycja.
Tymczasem mam dla Was przepis na chrupiące ciasteczka z marmoladą. Są bardzo łatwe i błyskawiczne w przygotowaniu – idealne na świąteczną paterę ze słodkimi wypiekami. Lubię je za ich kruchość i za marmoladkę, której smak może być dowolny – od truskawkowej, po pomarańczową.
Moje są już zamknięte w puszce i czekają na ostatnie godziny przed wigilią – wtedy dołożę marmoladkę:).


Składniki (na ok. 90 ciasteczek):

210g mąki pszennej
50g mąki żytniej razowej
140g masła
100g krokantu orzechowego (u mnie z orzechów laskowych)
50g cukru pudru
4 żółtka
Szczypta soli

Dodatkowo: marmolada o dowolnym smaku (u mnie domowa śliwkowo-porzeczkowa)

Wykonanie:

Suche składniki wymieszać w misce razem z żółtkami. Dodać zimne masło pokrojone w kosteczki i zagnieść ciasto. Wstawić do lodówki na pół godziny.
Dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik rozgrzać do 170oC (termoobieg).
Z ciasta formować kulki wielkości ciut mniejszej niż winogrono. W każdej kulce zrobić wgłębienie (można za pomocą małego palca lub jakiegoś przedmiotu). Wychodzą takie małe kluseczki śląskie z kruchego ciasta:).


Ciastka piec ok. 12 minut, aż się zezłocą (ale najlepiej obserwować). Wyjąć i ostudzić. Do wgłębienia ciasteczek nakładać marmoladę.  Ciastka można również schować do puszki, a w późniejszym czasie dołożyć marmoladę. Smacznego!


Ciasteczka są malutkie - na zdjęciu położone na spodku od filiżanki. 

Świąteczne słodkości! 2015

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz