czwartek, 11 lutego 2016

Czekoladowe ciasto z serduszkiem niespodzianką



Ale mam zaległości w blogowaniu… Niestety czas i okoliczności nie sprzyjają nowym wypiekom. Albo mnie nie ma w domu, albo nie ma kto jeść tych wszystkich słodkości. Dzisiaj udało mi się jednak znaleźć czas na pichcenie, więc wzięłam się za jakąś walentynkową słodycz:). Tak więc dzisiaj mam dla Was przepis na bardzo efektowne ciasto czekoladowe, z różowym serduszkiem niespodzianką w środku. W smaku jest intensywnie czekoladowe. W konsystencji wilgotne, a zarazem piaskowe. Smakosze czekolady będą zachwyceni, a myślę, że i Wam się spodoba:).


Składniki (na ciasto w formie 8x27cm):

Ciasto różowe:
1 i ½ szklanki mąki pszennej
½ szklanki cukru
½ szklanki oleju
½ szklanki wody
3 jajka (L)
2 łyżeczki cukru wanilinowego
1 i ½ łyżeczki proszku do pieczenia
Szczypta soli
Czerwony barwnik spożywczy

Ciasto czekoladowe:
150g gorzkiej czekolady
135g masła
1 i ¼ szklanki mąki pszennej
½ szklanki cukru
1/3 szklanki mleka
2 jajka (L)
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
Szczypta soli


Wykonanie:

Przygotować formę do pieczenia. Piekarnik rozgrzać do 175oC (termoobieg).
Ciasto różowe: mąkę przesiać razem z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli do naczynia. Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania, stopniowo wsypywać cukier. Następnie dodawać po jednym żółtku – dalej miksować. Zmniejszyć obroty miksera do minimum. Dodawać na przemian: trochę mąki, trochę wody, trochę oleju aż do wyczerpania składników. Wyłączyć mikser, a następnie dodać barwnik spożywczy w takiej ilości, by satysfakcjonowała Was intensywność koloru – jeszcze raz dobrze wymieszać szpatułką, aby mieć pewność, że składniki dobrze się wymieszały i nic nie zalega na dnie naczynia. Ciasto wylać do formy i wyrównać powierzchnię. Piec ok. 30-35 minut do tzw. „suchego patyczka”. Wyjąć i przestudzić. Przestudzone pokroić na plastry grubości 1,5cm, a następnie z każdego plastra wykroić foremką serca (lub dwiema foremkami różnej wielkości jak ja). Resztki odkrojonego ciasta zamroziłam – przydadzą się kiedyś do bajaderek:).
Ciasto czekoladowe: czekoladę i masło umieścić w misce i rozpuścić nad garnkiem z gotującą się wodą, czyli w kąpieli wodnej. Odstawić.
W misce wymieszać suche składniki – mąkę, proszek do pieczenia, sól i cukier. W osobnej misce roztrzepać mleko z jajkami. Do suchych składników wlać mokre i zmiksować. Następnie dodać rozpuszczoną czekoladę z masłem i ponownie zmiksować.
Dno tej samej foremki wyłożyć papierem do pieczenia. Wlać trochę ciasta by przykryło dno. Następnie „usadzić” w nim w rządku wycięte z różowego ciasta serca. Ja wsadziłam do mojego ciasta duże i małe serca. Serca muszą być usadzone ciasno, by nie dostało się między nie czekoladowe ciasto. Gdy serduszka będą już usadzone, zalać wszystko czekoladowym ciastem. Wstawić do piekarnika i piec kolejne 35 minut w temperaturze 175oC (z termoobiegiem). Wyjąć i całkowicie ostudzić. Przed pokrojeniem oprószyć cukrem pudrem lub zrobić lukier albo polewę czekoladową (u mnie te dwa ostatnie odpadają:)). Smacznego!

Tutaj zamieszczam stronę, na której po raz pierwszy zobaczyłam takie ciasto, jest tam również pokazane krok po kroku jak formować ciasto. Minusem jest, że część zagranicznych blogerów używa gotowych ciast ucieranych (w puszkach), dlatego ja skorzystałam tylko z pomysłu na ciasto, natomiast resztę zrobiłam od podstaw:). 

Walentynki 2016 - Czym TO się je?

7 komentarzy:

  1. To ciasto pięknie wygląda. :)
    Też biorę udział w Walentynkowej akcji. :)
    Dobrej nocy. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Spektakularne!
    Widzę, że efekt jest wart zachodu!
    :)

    Dziekuję za udział w akcji walentynkowej na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczny pomysł u piękne wykonanie już mam smaczka ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładnie wygląda to ciasto i z pewnością również tak samo smakuje. Ja mogę śmiało polecić przepis na ciasto czekoladowe od https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-szybkie-ciasto-czekoladowe/ i jak najbardziej jest to sprawdzony smakołyk.

    OdpowiedzUsuń